Festivalul Brazilor de Craciun, al carui scop este strangerea de fonduri pentru sprijinirea proiectelor educationale ale organizatiei SALVATI COPIII Romania, a ajuns la cea de-a XIV-a editie. Evenimentul va avea loc, in acest an, pe 4 decembrie, la Stejarii Country Club din Bucuresti.
Evenimentul-fanion anual reuneste, din 2001, cei mai influenti antreprenori, persoane publice, oameni de business si de media si personalitati ale vietii cultural-artistice. CATENA este Sponsor PLATINUM al acestei editii a Festivalului Brazilor de Craciun, dar si al programelor de educatie initiate si derulate de SALVATI COPIII Romania.
„Lansarea evenimentului are loc intr-un context special: vom aniversa Ziua Internationala a Drepturilor Copilului, ce marcheaza un sfert de secol de la semnarea Conventiei cu privire la drepturile copilului in Adunarea Natiunilor Unite, si care mentioneaza clar ca statul este dator sa asigure gratuitatea si obligativitatea cel putin a invatamantului primar, dar si sa ia masuri care sa sprijine accesul la invatamant secundar general sau profesional. Masura in care statul se achita de aceasta responsabilitate este data de statisticile alarmante privind accesul copiilor romani la educatie,” a declarat Gabriela Alexandrescu, Presedintele Executiv al organizatiei la conferinta de presa la care a participat si Anca Vlad, Presedinte FILDAS Grup.
Licitatie de brazi artistici
Gala este organizata la fiecare sfarsit de an sub forma unei licitatii speciale de brazi de Craciun, creati exclusiv pentru aceasta ocazie de unii dintre cei mai cunoscuti designeri si artisti romani. Invitatii editiei 2014 sunt Doina Levintza, Lena Criveanu, Stephan Pelger, Iris Serban, Rhea Costa, Malvina Cervenschi, DIZAINAR, Carmen Ormenisan, Anca Fetcu (Bucharest Design Center), Ramona Filip, Laura8, Anca Lungu, Irina Pogonaru (Photoliu), Irina Neacsu, Andreea Badala (Murmur), Assamblage – Scoala de Bijuterie Contemporana, Zenya Atelier, Hamid Nicola Katrib, Lorena Trica si Silvia Suotean, MATIUS.
Anul trecut, brazii au fost licitati cu sume cuprinse intre 700 si 6.300 de euro. Creatia Doinei Levintza, „Brad pentru Romania” a fost licitata si achizitionata de Anca Vlad, Presedinte FILDAS Grup, iar bradul intitulat „ Crisalida de aer” creat de designerul Wilhelmina Arz, de catre Otilia Ostrotki, in numele Agentiei de Publicitate TONICA.
In 2014, gratie sumelor stranse la editia din 2013 (155.000 euro din biletele de tombola, din sponsorizari si in urma licitatiei celor 23 de braduti creati special), SALVATI COPIII a sustinut 2.127 de copii, dintre care cei mai multi (65%) au beneficiat de suport in programul de prevenire a abandonului scolar ”Scoala dupa Scoala”. In plus, aproape 1.000 de parinti au beneficiat de servicii in cadrul programului ”Lumea buna face lumea mai buna ”!
„Le multumim tuturor companiilor, designerilor, celebritatilor si donatorilor individuali care ne sprijina si au incredere ca, impreuna, le putem reda acestor copii sansa la educatie si la un viitor decent”, a declarat Presedintele SALVATI COPIII Romania, Andi Moisescu.
3 milioane de euro stransi la 13 editii
La cele 13 editii de pana acum, organizatia a reusit strangerea a circa 3 milioane de euro, utilizati pentru asistarea a peste 20.000 de beneficiari, prin (re)integrarea scolara a copiilor nevoiti sa munceasca (programele ”A Doua Sansa” si ”Scoala dupa Scoala”) si prevenirea abandonului scolar in randul comunitatilor defavorizate (programul ”Gradinite estivale”).
Salvati Copiii Romania este o organizatie neguvernamentala, activa in domeniul promovarii drepturilor copilului din 1990. In cei 24 de ani activitate, peste un milion de copii au beneficiat de programele organizatiei.