Anca Vlad avea 27 de ani cand a ajuns coordonator de vanzari, controland un export de peste 200 de milioane de dolari.
In scurt timp a fost remarcata de companiile farmaceutice care veneau in Romania dupa Revolutie, dat fiind ca in 1987 s-a transferat la Camera de Comert ca economist principal, unde se ocupa de zona de medicamente. „Imi doream foarte mult sa calatoresc, iar acolo exista o larghete mai mare”. Dupa 1989 a inceput, „la fel ca toata lumea”, sa faca afaceri pe cont propriu: „Aveam un salariu de 1.200 de dolari, din care primeam 200. „Asadar, a inceput consultanta de marketing, mai exact familiariza strainii cu oportunitatile de afaceri pe care le oferea Romania. Treptat, companiile farmaceutice nu mai aveau cui sa vanda produsele, intrucat firmele de stat se destramasera. Asa ca a decis sa se mute inspre latura comerciala.
„Principalul capital pe care l-am avut a fost increderea pe care am starnit-o oamenilor in mine”. De fapt, asa a primit primul camion de medicamente, in valoare de cateva zeci de mii de lire sterline. Pe piata nu mai era nimeni, iar primul produs pentru care a conceput partea de marketing de la A la Z a fost Aquafresh. „Imi amintesc ca am cumparat seriale de la BBC pe care le ofeream posturilor TV ca sa imi difuzeze reclama la pasta de dinti. „Intre timp, Anca Vlad a inceput sa distribuie produse catre combinatele de zootehnie din tara, iar in trei-patru ani afacerea a ajuns destul de sus. „Cel mai greu era sa te concentrezi. Puteai sa faci orice, dar domeniul medicamentelor a fost mereu mai frustrant, marjele erau mai mici”, marturiseste Vlad. Fildas a ajuns in prezent unul dintre cei mai puternici distribuitori de medicamente pe plan national, iar Catena – o retea de farmacii care conteaza tot mai mult printre marile lanturi. Visul Ancai Vlad e pe cale sa se implineasca: „In zece ani as dori ca oamenii sa nu spuna ca merg la farmacie, ci la Catena”.
August, 2012, businessmagazin.ro