Initiativa privata feminina in Romania se dovedeste a fi o forta economica veritabila: peste o treime din antreprenoriatul romanesc este de gen feminin. Placand de la acest context, lect. Univ. Dr. Andreea Paul a strans peste 50 de experiente antreprenoriale de succes, adunate si istorisite autentic, in volumul „Forta economica a femeilor”, publicat la Editura Polirom si lansat recent pe piata.
Structurata in trei parti, cartea dezvaluie istoricul business-ului feminin romanesc, realitatile si provocarile economice ale femeilor in Romania actuala, comparativ cu celelalte state din Uniunea Europeana, instrumentele de sprijinire si politicile publice de interes pentru antreprenoriatul feminin. Recomandarile sunt deosebit de utile pentru femeile care doresc sa porneasca o afacere.
Totodata, in acest volum se afla si raspunsul la intrebarea: cate femei au reusit in competitia feroce a mediului de afaceri din Romania? 38% din antreprenoriatul romanesc este de gen feminin.
Au fost invitate sa impartaseasca cititorilor din experienta lor unele dintre cele mai de succes femei din domeniul afacerilor. Ele vorbesc despre modul in care au pus bazele firmei, esecurile si piedicile cu care s-au confruntat, dar fac si recomandari deosebit de utile pentru femeile care doresc sa porneasca o afacere, dar si pentru politicieni, in vederea crearii unui mediu economic mai fluid si mai eficient.
Printre cele peste 50 de contributoare ale volumului se numara si Anca Vlad, fondatorul grupului Fildas-Catena, care impartaseste cititorilor din experienta sa de antreprenor:
„I-am admirat mereu pe cei care reuseau sa se ocupe de multe afaceri diferite, din domenii variate. Timpul mi-a demonstrat insa ca exista o diferenta intre antreprenori si investitori. Primii creeaza business si trebuie sa se concentreze pe domeniul lor de expertiza. Ceilalti contribuie financiar la dezvoltarea unor afaceri si au nevoie de manageri cu talent, autori ai cresterii. Abia dupa 25 de ani de antreprenoriat ma pot considera si eu investitor. (…) Am depasit multe greutati, cautand sa ignor partea goala a paharului. Dezvoltarea este o consecinta fireasca a concentrarii si reinvestirii profiturilor in compania pe care o cresti. Am ajuns astfel ca, in 25 de ani, sa creez nu mai putin de 5.000 de locuri de munca, dintre care 3.000 de profesionisti din domeniul medico-farmaceutic, oameni pe care ii pretuiesc pentru ceea ce invat de la ei in fiecare zi. (…) ca femeie, va pot spune ca a fi antreprenor este, fara indoiala, exprimarea unei pasiuni si a unei dorinte de a crea. Familia trebuie sa ne inteleaga si sa ne sprijine pentru ca, la randul nostru, daca suntem multumite si implinite, sa radiem bucurie si succes asupra tuturor, dar mai ales asupra propriei familii. Am avut noroc cu copiii; au inteles si chiar au apreciat ceea ce am realizat. Ma respecta si sunt de fapt adevarata mea implinire!”.