În cadrul Galei Antreprenoriatului Românesc, eveniment organizat la Sheraton Bucharest Hotel, portalul de business banii.net, care face parte din portofoliul Brand Media Production, şi publicația Business Review, au lansat cea de-a doua ediție a anuarului “100 Cei mai buni Antreprenori”. La evenimentul de lansare au participat numeroşi antreprenori de top din România, lideri pe piețele în care activează.
Antreprenorii au fost punctați în funcție de cinci criterii, fiecare primind note între 1 și 5. S-a ținut cont de notoritate, atât a antreprenorului cât și a businessului dezvoltat, de valoarea afacerii și de evoluția acesteia din punct de vedere al profitului și a cifrei de afaceri. Totodată, a contat numărul de angajați și implicarea socială.
Cum arată clasamentul
Primul loc al clasamentului, cu 22 de puncte, este ocupat de Daniel Dines, fondator și CEO al UiPath, primul unicorn românesc, care a ajuns să fie evaluat anul trecut la nu mai puțin de 7 miliarde de dolari.
Pe următoarele trei locuri, la egalitate de puncte (21), se află doamna Anca Vlad, fondatoare şi preşedinte al Fildas-Catena, Dragoș și Adrian Pavăl, care controlează Dedeman, liderul pieței de bricolaj și una dintre cele mai valoroase companii antreprenoriale de pe piața locală, și Iulian Stanciu, antreprenorul care a revoluționat comerțul online din România.
Locul 5 în clasament, cu 19 puncte, le revine antreprenorilor Gruia Stoica și Vasile Didilă, care au dezvoltat grupul Grampet – GFR, unul dintre cei mai importanți transportatori de marfă pe calea ferată din regiune.
Cu un cumul de 18 puncte, următoarele trei locuri sunt ocupate de Florin și Măriuca Talpeș, fondatorii Bitdefender, unul dintre brandurile de top de pe piața mondială a tehnologiei, Adrian și Neculai Mihai și Felix Pătrășcanu, care dețin FAN Courier, liderul pieței de curierat din România, și Nawaf Salameh, fondator și președinte al grupului Alexandrion, cel mai mare producător de băuturi spirtoase de pe piața locală.
Pe locurile 9 și 10 a celor mai importanți antreprenori se află Dan Șucu, fondatorul Mobexpert, și Dan Ostahie, care deține brandurile Altex și Media Galaxy.
Anca Vlad, despre antreprenoriat: Am trăit din plin fiecare zi şi nu m-am plictisit deloc!
Anca Vlad, fondatoarea grupului Fildas-Catena, a fost distinsă cu titlul de “Cel mai bun antreprenor din Sănătate”, în cadrul Galei Antreprenoriatului Românesc, eveniment organizat de portalul de business Banii.net şi publicația Business Review.
În discursul care a urmat decernării premiului, Anca Vlad a ţinut să încurajeze femeile din România care au apucat calea antreprenoriatului şi le-a urat să ajungă la afaceri relevante.
“Mă bucur că nu putem declina cuvântul antreprenor la momentul
acesta. Îmi place să joc foarte tare, în liga băieţilor. Sunt
mândră că am reuşit! Aş dori ca tot mai multe doamne – apropo,
suntem 47% antreprenoare, adică peste media europeană – să intre
în antreprenoriatul acesta mai agresiv, mai la top, mai cu
băieţii. Nu e foarte greu, mai puneţi un zero şi încă un zero,
cifrele sunt aceleaşi în final”, a spus Anca Vlad.
Un viitor la fel de frumos
Fondatoarea Fildas-Catena are multă încredere în noua generaţie, aşa că este convinsă că afacerea pe care a fondat-o se va dezvolta la fel de frumos mult timp de acum înainte. “Am fost într-un magazin de pânzeturi în Veneţia şi am întrebat-o pe doamna care le vindea dacă pânzele sunt vechi. Mi-a zis că pânzele nu sunt vechi, “io sono vecchia”. “Io sono vechia”, dar sunt într-un proces de hand-over către tânăra generaţie şi, din fericire, visul va merge mai departe. Iar în ceea ce priveşte cei 30 de ani de antreprenoriat, pot să vă spun că am trăit din plin fiecare zi şi că nu m-am plictisit deloc”, a spus Anca Vlad. Aceasta a mai explicat şi cum vede ea rolul antreprenorului într-o afacere, dar şi cât de important este să ai încredere şi să le acorzi încredere oamenilor care te ajută să creşti businessul.
“Din fericire, fiul meu a înţeles foarte repede, după doi ani, că rolul lui este să faciliteze comunicarea, pentru că noi credem foarte mult în intraprenoriat. Ştim cu toţii că, dacă nu promovăm intraprenoriatul – antreprenoriatul intern -, nu putem evolua atât de repede precum o cere piaţa şi viaţa. Prin urmare, facilităm comunicarea – acesta este rolul antreprenorului”, a încheiat Anca Vlad.
Mai multe detalii pe banii.net