Intr-o societate in care cuvantul „influenta” a ajuns sa aiba exclusiv conotatii negative, editia romaneasca a revistei Forbes, o publicatie a grupului independent BP Publishing, propune o interpretare pozitiva si un top al doamnelor cu activitate remarcabila, ale caror decizii influenteaza nu doar propriul destin, ci si pe al societatii.
Forbes Romania a lansat numarul special Forbes Woman, editia 2013 a Topului 50 cele mai influente femei din Romania. Revista, care se gaseste deja la chioscuri, a fost prezentata in premiera celor mai influente doamne, in cadrul unei receptii la restaurantul Elisabeta, intr-o cladire care in perioada interbelica a gazduit Parlamentul Romaniei.
Publicatia a profitat de aceasta ocazie pentru a acorda premii celor mai active personalitati feminine din diverse sfere ale societatii, de la antreprenoriat, la cultura sau ONG. Doamnei Mariana Gheorghe, CEO OMV Petrom, i-a fost atribuit atat primul loc in top, cat si premiul „Cea mai influenta femeie din Romania”, in timp ce doamnei Ana Maria Mihaescu, sefa misiunii International Financial Corporation in Romania, i-a fost rezervat premiul „Cea mai influenta femeie din domeniul financiar bancar”. Doamna Mihaescu s-a remarcat si prin activitatea sa in cadrul unor network-uri regionale prin intermediul carora a sprijinit de-a lungul timpului ascensiunea femeilor in functii de conducere. Cea mai tanara doamna premiata a fost si cel mai tanar CEO, Kinga Daradics (32 de ani), CEO MOL.
Forbes Romania a avut onoarea de a acorda un premiu special Altetei Sale Principesa Margareta. Premiul special pentru implicare sociala a fost ridicat in numele Altetei Sale de catre doamna Anca Harasim, vicepresedinta Fundatiei Principesa Margareta.
Din categoria antreprenori, cele care au atras atentia Forbes Romania au fost Anca Vlad, Fildas, care a primit premiul pentru „Cea mai influenta antreprenoare”, si Camelia Sucu, “Pentru creativitate in business”. Premii au fost acordate nu doar doamnelor din top, ci si celor care ne-au impresionat prin activitatea, creativitatea sau implicarea lor sociala. De pilda, din aceeasi sfera a antreprenoriatului, am considerat ca Ruxandra Hurezeanu, Ivatherm, o posibila viitoare doamna influenta, merita “Premiul special pentru inovatie in business”. Primul brand romanesc de dermato-cosmetice, fondat de doamna Hurezeanu, a ajuns sa exporte in Asia si este in plina expansiune. Narcisa Pheres este un alt nume care a impresionat prin construirea unui brand international de lux in Japonia, in timp ce Oana Pellea a primit premiul pentru Cultura. Si Leslie Hawke, cofondatoarea asociatiei OvidiuRo, a fost premiata pentru activitatea sa din domeniul educatiei si dedicatia cu care de 13 ani dezvolta proiecte de ajutorare a copiilor defavorizati din tara noastra. Invitata speciala a serii a fost o personalitate din afara topului, doamna Tvetelina Borislavova, proprietara Bulgarian-American Credit Bank, care a vorbit despre parcursul sau profesional, inceput ca mic antreprenor.
Fata de anul trecut, noile intrari in Topul Forbes 50 Cele mai influente femei din Romania sunt reprezentate de nume ca Delia Arsenie, CEO Oscar Downstream, companie de trading de produse petroliere, sau Valeria Van Groningen, presedinta Asociatiei Bucharest Running Club, initiatoarea Maratonului Bucurestiului. Cea mai mare parte a locurilor din top sunt ocupate de catre doamne din sfera de business, dar nu lipsesc nici femeile din politica. Topul a fost realizat de echipa Forbes Romania in functie de trei criterii: puterea financiara, acoperirea media (conform unui studiu Media Image) si sferele multiple de influenta, altfel spus cat de departe ajung efectele deciziilor pe care le iau aceste doamne.
Aprilie, 2013, forbes.ro